Un magazin online de optică vrea să își convingă clienții să probeze perechile de ochelari direct de pe calculator, fără să fie nevoiți să îi probeze fizic. Site-ul deja a pus la dispoziție feature-ul care ne scutește de drumurile la opticile clasice. Cum a făcut asta? Cu ajutorul realității augumentate asemănătoare celei folosită de giganții Facebook, Instagram ori Snapchat.

Am discutat cu Alexandru Alecu, CEO Videt, despre noua tehnologie de probare a ochelarilor, dar și cum poate fie ea folosită în mod concret.

Alexandru Alecu, CEO Videt, mi-a spus în mod concret despre noua tehnologie de probare a ochelarilor, dar și cum poate fie ea folosită.

Cum funcționează tehnologia și cum a fost implementată

Pentru că diferența dintre realitate și virtual a devenit tot mai puțin sesizabilă, Videt a decis să implementeze pe site un soft care le permite utilizatorilor să probeze ca și cum s-ar afla în fața unei oglinzi ochelarii de la bradurile preferate: „Tot ce trebuie să faci este să lași camera deschisă ca și cum ți-ai face un selfie și să vezi cum îți vine o anumită pereche de ochelari”, ne-a spus Alexandru Alecu.

Softul a fost dezvoltat de o companie terță, dar Alensa s-a ocupat de implementarea lui. Acesta folosește, practic, tehnologia realității augumentate (AR) care este folosită de companii celebre precum Snapchat, Instagram sau Facebook și suprapune obiecte 3D peste imagini reale astfel încât creează senzația că e palpabilă. Mai mult, se adaptează mediului înconjurător.

Practic, pentru ca ochelarii să poată fi probați online, ei sunt fotografiați cu aparatură de ultimă generație, după care li se creează un model 3D. Ochelarii trebuie să fie randați astfel încât să se apropie cât mai mult de realitate pe fața celui care îi probează. Punem accent pe acest aspect. De când am implementat tehnologia AR, am observat o creștere a ratei de conversie și preconizăm că vom avea mai puține retururi deoarece clienții care nu pot veni la showroom, cum ar fi cei din restul țării, vor cumpăra ramele știind deja foarte bine cum le vin.”, a completat Alexandru Alecu.

Mai mult, platforma oferită de Alensa, atât prin partea de interfață pe care o văd clienții, cât și partea de back-end, a ajutat la eficientizarea comenzilor Videt pentru a fi trimise într-un timp record, foarte scurt. Mai exact, dacă unele magazine de lentile de contact livrează anumite tipuri de lentile în 2-4 săptămâni, Videt le livrează în 3 zile (sau sub) în 90% dintre cazuri.

Videt creează o experiență completă prin online și offline

Deși online-ul a luat avânt în toate domeniile, partea offline nu a dispărut în întregime și acest lucru se aplică și pentru Videt. Astfel, cei care vor să probeze online ochelarii pot să îi comande acasă ori la showroom-ul Videt din Calea Dorobanților nr. 126 – 130, care funcționează și precum un pick-up point.

Pentru Alexandru Alecu, tehnologia de live try on și showroomul sunt complementare: „Am considerat că pentru a vinde ochelari e nevoie de o experiență cât mai utilă  pentru clienți și de aceea am încercat să transpunem mai întâi experiența offline într-o experiență online. Acest soft este disponibil în mai multe părți, dar noi l-am implementat și pentru România – să poți proba efectiv ochelarii. Și ne apropiem cât de cât de realitate.”

Apetența românilor de a cumpăra online este mult mai mare în prezent față de cum era în trecut. Omul de afaceri consideră că această tehnologie va ajuta să crească vânzările semnificativ, cu până la 30%.

Dacă în 2018 cifra de afaceri a depășit un milion de euro, anul acesta Videt preconizează că se va dubla și va ajunge la 2,2 milioane de euro.

Deși o mare parte a business-ului este concentrat pe lentile, Videt a început să mizeze tot mai mult pe segmentul de ochelari de vedere și de soare. Principala strategie de creștere este onestitatea față de clienți deoarece nu folosește tehnici de discount la toate produsele cu prețuri inițiale foarte mari ca apoi să afișeze discount-uri masive special create pentru marketing.

Digitalizarea altor servicii în viitor

Tehnologia de probare este acum disponibilă doar pe calculator si pe tabletă, iar Videt lucrează la varianta pentru mobil în următoarele luni.

2019 a fost și anul upgrade-urilor pentru Videt. Nu doar că echipa a inaugurat un nou sediu pe Calea Dorobanților, ci a devenit un loc important cu peste 2.000 de perechi de rame de vedere și ochelari de soare.

Mai mult, oricine poate să beneficieze de consult oftalmologic gratuit, să ridice ochelarii comandați online, ori să își stabilească dioptriile pentru ochelarii de soare care necesită corecție.

Una dintre cele mai mari realizări ale acestui an este parteneriatul cu Luxottica, cel mai mare producător de ochelari de brand din lume. Această colaborare va permite Videt să își extindă gama de branduri pe care o deține în prezent.

„În prezent comercializăm peste 2000 de perechi de ochelari de soare și de vedere de la 40 de branduri, printre cele mai populare fiind  Ray-Ban, Polaroid, Tommy Hilfiger, Carerra și Gucci, și ne extindem constant portofoliul. În scurt timp vom începe să implementăm parteneriatul cu Luxottica, cel mai mare producător de ochelari de brand din lume. Astfel ne vom extinde selecția de branduri și mai mult cu ajutorul Luxottica”, a declarat CEO-ul Videt.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here